Drömmar och inspirations bilder

Som alla andra som får tassarna på ett nytt projekt, flyger fantasierna hejvilt och jag vill skapa allt och lite till. Jag får stora visioner som jag innerst inne vet att kanske inte stämmer med hur verkligheten kommer att se ut sist och slutligen. Men det är ju en del av glädjen att få fantisera och drömma? 
Jag har inte hittat bilder som exakt passar in i de drömmar jag har för trädgården men ni kan i alla fall få en liten uppfattning om hur mina tankar går från bilderna.
Bilden uppe till höger är hur trädgårdslandet ser ut just nu och jag drömmer om att fixa några planteringslådor så skötseln av växterna blir lättare. Troligen kommer det bli vanliga fyrkantiga lådor men jag tycker dessa som ni ser på bilderna är så mycket trevligare!


Den halvfärdiga stenmuren vid gäststugan skulle jag gärna bygga ut så den blir tydligare. Blommorna är inte en nödvändighet men visst gör de det hela mycket trevligare? Det blir att släpa mycket sten i sommar...


Sittplatsen som hade tagits över av den hej vilda syrenhäcken, får gärna utvecklas lite men ändå behålla samma koncept. Liksom bilden ovan har det funnits prydnadsbuskar som leder in mot gungan men de har tyvärr inte klarat sig och jag leker med tanken att planera klätterrosor eller andra klätterväxter så man får ett litet undangömt krypin i trädgården. Vi måste dock bygga något för växterna att klättra på.


Där ute bland träden finns ett överväxt stenparti som knappt syns mera... I anslutning till det skulle jag gärna ha en sittplats som på bilden ovan. Detta har nog lägst prioritet av alla fantasier jag har, då det förmodligen inte är en bra ide att ha en eldplats inne bland träden. Granarna ni ser på bilden skulle jag också gärna ta bort, då de inte hör hemma i floran kring gården. Till huset hör nämligen björkar, så jag skulle gärna plantera några där istället för granarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna