Fågelsång och dieselrök

När jag satt i det gamla gräset idag och beskar en av prydnadsbuskarna njöt jag till fullo av den lilla värmen vi precis har fått. Jag älskar den här tiden på året när allt vaknar till liv och börjar grönska på nytt. Dofterna, färgerna och allt det andra härliga.
Fåglarna kvittrade så vackert där jag satt, att jag inte kunde låta bli att sluta ögonen för att lyssna dem en stund. Koltrast, bofink, hackspett, måsar och någon sångare tror jag också att jag kunde höra där jag satt och njöt. Koltrasten har alltid varit en favorit så jag njöt lite extra när jag hörde just dess sång.
Men min lugna stund varade inte för länge och avbröts snart av ljudet av en motor som rivstartar och står och varvar en stund, när jag sen öppnar ögonen ser jag den överentusiastiska sambon komma körandes med den lilla Ferguson traktorn som han har mekat med sedan igår. Hans ansikte lyser av lycka och jag kan inte hjälpa att le stort som svar när jag ser hur glad han är över att ha fått ingång den gamla lilla traktorn.


Igår vann vi också en budgivning på ett presentkort för att fräsa bort de gamla stubbarna som finns i gräsmattan. Vilket kommer göra mycket för utseendet på gården. 
Imorgon ska hela dagen spenderas i trädgården med gäster som hälsar på för första gången, vilket alltid är trevligt!  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna