Här går det undan!

Idag har det varit full fart på gården! Vi har hunnit med att trimma och räfsa gräsmattan, några fler prydnadsbuskar har blivit beskurna och jorden i växthuset har blivit rensad och fått ny näring i form av hästgödsel som en av grannarna var vänliga nog att avvara åt oss. Jag började även rensa en bänk bakom växthuset från diverse bråte men fick snart ge mig då jorden där ännu var full med tjäle.

Sambon var duktig och fixade till prydnadsbuskarna som mest liknat vildvuxna skatbon.


Även min mor hugger i och fixar i växthuset!


Såhär bra blev det! Stenplattorna i mitten av växthuset hittade också fram.


Första gästen har hittat till den halvtomma dammen. Jag älskar grodor och skulle gärna se att fler av dem hittar hit så småningom. För att den inte skulle ta skada, placerade jag ut en planka med ena änden i vattnet så grodan skulle ha möjlighet att ta sig bort från plurret. Men den tycktes trots allt trivas rätt bra i där den var.


Vi invigde också en ny bollgrill och dagen till ära blev det bakade potatisar och marinerat älgkött. Kan ärligt säga att det är det godaste kött jag ätit på länge!
Tid som spenderats på att jobba i trädgården idag, uppgår till 5,5h

Kommentarer

  1. Ojj va duktiga ni är! Det börjar bara klia i fingrarna av att man själv skulle vilja ha ett sånt ställe att pyssla på. Var finns detta fina ställe som ni hittat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jätte härligt att pyssla! Njuter för fulla muggar. 😊 Gården är ca 10 min bilfärd från Jakobstad. ☺

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna