I goda vänners lag

Idag hälsade några goda vänner på oss vid gården och efter att ha visat dem runt, satte vi oss ner i solen för att grilla några korvar som vi hade haft med oss. Det blåste en smula men solen värmde gott där vi satt i de vita rottingstolarna och samtalade. Ännu en gång slogs jag av hur härligt det är med liv på gården och jag ser fram emot nästa gång någon kommer och tittar till oss och vad vi gör där.
Medans vi satt och samtalade passade den överentusiastiska sambon på att smyga iväg med motorsågen för att ge sig på några halvdöda rönnar som slokande stått och hängt ett bra tag nu. Innan jag visste ordet av fick jag lämna rottingstolen för att agera bilvakt ute på vägen för att se om kusten var klar för att fälla den något ledsna rönnen.


Det ser kallt ut men jag lyckades för första gången denna vår/sommar bränna mig i ansiktet. Jag kommer vara brun som en pepparkaka när sommaren är över.


Den mycket imponerande engångsgrillen.


Inga bilar i sikte.


Trots att sambon fällde några rönnar ser man knappt någon skillnad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna