Luften jag andas

Så härligt det är på gården just nu! Rabatterna har exploderat av grönska och det dyker ständigt upp nya saker jag inte visste fanns gömt där i jorden. Idag när jag målade lusthusets vägg njöt jag av de varma solstrålarna som silade ner mellan träden. Långt borta hördes göken som gol och jag drog en nöjd suck medan jag penslade på ännu några lager med färg. Jag är lycklig här. 
Några fler tomatplantor har idag fått flytta in till växthuset och två paprikaplantor har fått göra resten sällskap. Nu ser växthuset näst intill komplett ut. Sambon har kämpat med gräsmattan som vanligt och imorgon lär vi kratta hela dagen.


äppelträden har äntligen börjat få löv.


Ett lager målarfärg fick lusthuset. Liljekonvaljerna växer och frodas kring dess knutar.


Är det månne denna som du hoppades hade överlevt moster Maria?



Sambon som flitigt kämpar med att trimma det gamla gräset. En dammhöljd men underbar bild som visar det vackra i det enkla. Solstrålarna föll så vackert genom dammet att jag inte kunde låta bli att ta en bild.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna