Stolthet och lyckorus

Varje gång vi är vid gården och fixar, känner jag ett så otroligt lyckorus. Det blir så bra! varje liten tova man rycker bort, varje liten sten man vänder rätt, allt faller på plats och det blir så bra. Idag tvingades jag lämna trädgårdsarbetet för att åka på jobb men sambon stannade kvar för att fortsätta med dagens projekt. Det som fixades idag på gården när jag var borta är följande: Sambon har tagit bort hundhagen, trimmat och räfsat gräset samt gett eken på gården en lätt trimning så den är några genar fattigare. Nu kommer man åt att klippa gräset under dess krona. Jag är så stolt över min duktiga sambo som arbetat så hårt idag under tiden jag var på jobb! Det är en sån otrolig skillnad han åstadkommit när jag var borta. 

 Längst ner ser ni hur hundhagen såg ut före sambon tog bort den.

Idag hade vi också våra första gäster, Min sambos bror och hans familj kom på besök och det var så roligt att se liv på gården igen. Den är verkligen en plats för samvaro och jag ser fram emot senare i sommar när vi får bjuda över ännu fler gäster som får njuta av trädgården precis som vi gör!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna