Bland humlesurr och äppelblom

Vårat helgprojekt i trädgården blev ett projekt för hela veckan. Idag har det måttats, jämförts, bankats och jämnats ut bland trädgårdslandets pallar. Jag har ingen ro att stå med vattenpasset för att få odlingspallarna raka och då är det tur att man har en sambo som är petnoga med sånt så jag slipper! 800 kg naturgrus till har lassats ut mellan kragarna och sten har radats ut längs kanterna. Växthuset som börjat likna ett ogräshus när jag sneglat bort för ett ögonblick har blivit rensat i all hast. 

  
Det är nästan så man själv blir chockerad när man ser den stora skillnaden på bilden ovan. Har det faktiskt sett ut så? Som ni ser har det blivit satt rätt många timmar här...


Äppelträden lyser vita av alla blommor och det fullkomligt surrar om dem av liv och rörelse! Jag har alltid gillat humlor då de är så runda och goa. Lite extra glad blev jag också när jag fick syn på honungsbina som hittat till träden. Mera sådant!


Vi avslutar med en mysig bild från lusthuset. Där ser ni hur fullt med blommor äppelträdet är, om alla blommor blir till äpplen lär vi få stöda upp grenarna så de inte bryts av tyngden av all frukt. Gräsmattan börjar också ta sig så småningom.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna