Ett stilla sommar regn.

Idag var det en sån där magisk känsla över gården igen. Jag gick barfota i den mjuka gräsmattan och drog in djupa andetag medan jag njöt av doften av det nyklippta gräset. Dagens sista solstålar silade ner genom molnen och det hängde en svag doft av regn i luften. Långt borta kunde jag höra hur göken gol medan jag satte mig ner vid den gamla brunnen för att njuta av stunden och det stilla lugnet. Knotten till trots. En svartvit flugsnappare slog sig ner på spaden som jag lämnat i rabatten där jag jobbat tidigare på dagen.
Det är så vackert där nu i trädgården. Ett riktigt litet undangömt paradis i stunder som denna. Äppelträden slår snart i blom och tittar man noga kan man se de första små liljekonvaljblommorna knoppas bredvid bänken vid lusthuset. Det var dags att lämna gården när ett stilla sommarregn började falla. Imorgon är en ny dag och då kommer vi sova första natten vid gästhuset.



Gräsmattan tar sig, äppelträden slår snart i blom. liljekonvaljerna börjar snart blomma och ormbunkarna har kommit upp ur sina vintergömmor.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rabarber-syren vin

Äppelgårdens maskrosvin

De glömda örterna